A következő láncszem az adatbázisokat, adat-tárházakat kezelő rendszerek és azok összekapcsolása a kontakt centerben előállított információforrásokkal. A hagyományos megközelítés, ahol az igények szerint kerültek az egyedi csatolók (interfészek) kidolgozásra túlhaladottá vált. Olyan szerkezető, nyelvű rendszerekre van itt szükség, amelyek képesek bármikor bármilyen típusú, származású eszközökkel, alkalmazásokkal együttműködni, adatokat cserélni velük. Az előbb leírtakat valósítja meg a CTI megoldás.

Az ily módon előállított, struktúrált, de nem feldolgozott adatbázisokra épülnek rá a hagyományos értelemben vett CRM szoftverek. Feladatuk alapvetően az adatbányászat, a tömeges méretekben értelmezhető következtetések kialakítása, információk, statisztikák gyűjtése és megjelenítése. A CRM egyik másik értelmezésben ugyanis nem más, mint a vevők nagy tömegének automatizált szegmentálása. Az ilyen rendszer tehát képes előállítani minden érdekes adatot és nézetet az ügyfeleinkről, válogatni közöttük forgalom, profit, stb. szerint.

A rendszer persze visszacsatolásos, azaz az adat-tárházban találhatók szerint már a kontakt centerbe való megérkezéskor különválasztja a 80/20 szabály alapján a fontos, a jól fizető ügyfeleket az átlagosaktól.

Szóljunk egy pár szót a leginkább meghatározó elemről is, magukról a kontakt centerben és a vállalatnál dolgozókról.

Rögtön válasszuk ketté a kérdést: míg a kontakt centerben dolgozó operátorok valójában nem mások mint az informatikai rendszer modern rabszolgái, a vállalat többi osztályán, részlegében dolgozók nagy szabadságot élveznek a folyamatok és kapcsolatok ápolása-elrontása terén. A kontakt centerben ugyanis minden mérve és automatizálva van. Az operátor összes tevékenysége, gombnyomása, beszélgetése, pihenője, stb. részleteiben évekre visszamenőleg előkereshető, a rendszer (értsd: a kontakt center rendszer és az informatikai rendszer együttese) lépésről-lépésre vezeti a kezét a tevékenységét és riaszt ha valami nem az előírásoknak megfelelően történik, minderre épülve pedig ott van a munkaköri leírás, a rengeteg képzés, melyben sulykolják a helyes és ügyfélcentrikus magatartás legapróbb részleteit is. És mégis, ezek az emberek adják a vállalat arcát, ők azok akik (szinte) minden ügyféllel kapcsolatba kerülnek, minden nap. Óriási kihívás ez bárkinek, pláne ha belegondolunk abba, hogy a tudás közvetítése mellett kíválló kommunikátoroknak, képzett alkalmazott pszichológusoknak is kell lenniük (ld.: stressz-kezelés, stb.)

Ugyanakkor amint a folyamat részeként az ügy elhagyja a kontakt centert, megjósolhatatlanul és ellenőrizetlenül történnek a dolgok. Ma szinte bármely vállalat az egyes dolgozóinak lelkiismeretére, ügybuzgóságára támaszkodva figyel vagy nem figyel oda az érkező javaslatokra, panaszokra, igényekre. Semmilyen ellenőrzés, visszacsatolás nem történik mindeközben. Az egyetlen - a gyakorlatban is leginkább működő - folyamatszabályozás a kereskedelmi tevékenységet folytató munkatársak anyagi ösztönzése. Ez viszont csak a jól fizetőnek látszó megkeresések célbajutását szavatolja, semmi mást.

Szoftverfrissítés

Tisztelt pénztárgép üzemeltetők!


MINI és JOTA típusú pénztárgépeinkre a NAV elkezdte a legfrissebb rendeletnek megfelelő szoftverek kiküldését.
A szoftver megérkezését követő napzárás után megjelenik az „Új firmware letöltve, újraindítás szükséges” üzenet a kijelzőn. Ezután nincs más teendő, mint követni a kijelzőn megjelenő utasításokat. A frissítés kb. 5 percet vesz igénybe.

FIGYELEM, VÁLTOZÁS!
Napnyitás bizonylat kinyomtatása előtt a pénztárgép a következő fizetőeszközökből kér pénzbefizetést: készpénz, hitel, utalvány, valuta – készpénz (amennyiben legalább egy valuta engedélyezve van), így a kezelőnek azonnal lehetősége van összeget beütni és fizetőeszközt (pl. váltópénzt) betenni a kasszába, amennyiben van jogosultsága a művelethez. A befizetéshez adja meg az összeget, majd a RÉSZÖ. gomb lenyomásával tovább léphet! A pénzbefizetés folyamat a le nyíl billentyű megnyomásával átugorható.
A hatályos rendeletnek megfelelően a napi forgalmi jelentés előtt a pénztárgép automatikusan pénztárjelentés bizonylatot nyomtat. Ez a funkció nem inaktiválható és nem módosítható.

Amennyiben frissítés után "Blokkolt állapot" és "Incorrect ver. of TCU" hiba jelenik meg a kijelzőn, kérjük értesítse szervizpartnerét!

Az új kézikönyvek a weboldalunkról letölthetőek:

Rövidített kezelési útmutatók a honlapunkon szintén elérhetőek:


Üdvözlettel,

Montel Kft.
2018.09.13.

Felülvizsgálatok

A hatályos 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet alapján a pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező. A felülvizsgálatot a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek.

Az éves felülvizsgálat során a szerviz

a) ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen,

b) ellenőrzi, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak,

c) szükség esetén kicseréli az AEE akkumulátorát.

A felülvizsgálat kötelező része lett a szervizes helyszíni vizsgálat, így már nem lehetséges a szervizben elvégezni a fenti tevékenységet!

Időpontkéréshez kérjük keressen minket elérhetőségeink egyikén:

Tovább

NAV tájékoztatás

A 8+1 legfontosabb dolog, amit érdemes tudni az online pénztárgép üzemeltetéssel kapcsolatban

Az utóbbi hetekben végzett fővárosi és balatoni ellenőrzéseken tapasztaltak nyomán nyolc pontban összegyűjtöttük azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyek ismerete segíti az online pénztárgépet használókat, hogy betartsák a vonatkozó szabályokat. A plusz egy tudnivaló pedig a mulasztás következményeire hívja fel a figyelmet.

Tovább

2018.08.15.

A montel kft-nek négy engedélyezett online pénztárgépe van!

Az MKEH (Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal) kiadta az engedélyt a Montel Kft. által forgalomba hozott MONTEL MINI H és MONTEL JOTA H valamint a MONTEL SENTO LIGHT típusú online pénztárgépekre is. A Montel Kft. engedélyezett pénztárgép típusai:

  • MONTEL SENTO H, engedély száma: A003
  • MONTEL SENTO LIGHT, engedély száma: A003
  • MONTEL JOTA H, engedély száma: A010
  • MONTEL MINI H, engedély száma: A007
Részletek

Az 1991-ben alapított MONTEL Informatika Kft. ma a magyar infokommunikációs piac sikeres és elismert rendszerintegrátor vállalkozása.

A cég fennállásának első két évtizedében meghatározóan telekommunikációs, biztonságtechnikai és informatikai rendszerek tervezésével, megvalósításával, üzemeltetésével és karbantartásával állt az üzleti partnerek és a közszolgálati intézmények rendelkezésére.

2012-ben a MONTEL - a három működési területen összegyűlt tudás, szakértelem és tapasztalat felhasználásával - elkezdett online pénztárgépek fejlesztési és üzemeltetési kérdéseivel foglalkozni. Ehhez a feladathoz megnyert több olyan szakembert, akik ugyancsak egy-két évtizedes múltra tekintenek vissza a különböző pénztárgép rendszerek tervezése, üzemeltetése és szervizelése területén.

A cég filozófiája, hogy az online pénztárgépek üzemeltetőinek mind a hagyományos pénztárgép technológia, mind a kommunikációs technológia területéről együttesen kell támogatást kapniuk. Ezt kívánja biztosítani a MONTEL negyedik üzletága: az online pénztárgép forgalmazási, üzemeltetési és szervizelési üzletág.

A MONTEL jövőbeni célja több, megbízható online pénztárgép típus engedélyeztetése, és hozzájuk magas színvonalú szolgáltatások biztosítása leendő ügyfelei számára.