7. oldal / 10
Vegyük végül egy csokorba a CRM megoldás technológiai elemeit:
a) kontakt center: technológia, ráépülve a jelenlegi struktúrára: IP alapú, telefon/fax/e-mail/web elérésű, workflow alapú rendszer
b) Analítikus CRM rendszerek
c) kereskedelmi CRM rendszerek
d) workflow rendszerek
e) kollaborációs megoldások
f) vezet?i információs rendszerek, adatbányászat
Összefoglalásként tekintsük át a CRM megoldás elemeinek bevezetési sorrendjét:
- kontakt center technológia, ráépülve a jelenlegi struktúrára: IP alapú, telefon/fax/e-mail/web elérésű, workflow alapú rendszer
- a humán erőforrás képzése és racionalizálása, a személyes ügyfélszolgálatok helyett az elektronikus ügyfélszolgálatok fejlesztése, a kontakt centeren belüli workflow kialakítása
- Különböző EAI rendszerekkel meg kell oldani, hogy a jelenleg futó alkalmazások változtatása nélkül web-szervízként képesek legyenek egymással adatokat cserélni, és azt a kontakt center is elérje - ezek a szoftverek az ú.n. MiddleWare eszközök
- a kontakt center integrációja az informatikai hálózatba, az operátorok számára meg kell teremteni az egyes alkalmazások elérésének lehetőségét
- a kontakt centerből és a meglévő adatbázisokból elő kell állítani azon adatokat amelyek a vevők törzsadatait tartalmazzák, a vevők értékének megállapításához szükséges adatokat adják és külön azokat, amelyek az egyes tranzakciókat mutatják be.
- Az előállított adatokkal különböző manipulációs (analítikus) CRM szoftevrek segítségével a különböző céloknak és feladatoknak megfelelő nézetet kell az egyes vevőkről, tranzakciókról előállítani és a workflow szerinti úton a megfelelő osztály/részleg felé eljuttatni
- be kell vezetni (vagy ki kell terjeszteni a meglévőt) olyan együttműködési szoftvereket amelyek alapvetően workflow alapú rendszerek és biztosítják az ügyek, igények, stb. szabályozott, ellenőrizhető előrehaladását
- A vállalatirányítási rendszer felé olyan interfészelést szükséges biztosítani, hogy az az adatbázisokból képes legyen a különböző vezetői információkat előállítani.

Az áttekintő ábra egy tipikus üzleti integrációs megoldást (pl. IBM MQSeries) mutat be, amely a meglévő alkalmazásokat, adatokat érintetlenül hagyva az üzleti logika szerinti adat- és tranzakciókezelést képes elvégezni.
Szoftverfrissítés
Tisztelt pénztárgép üzemeltetők!
MINI és JOTA típusú pénztárgépeinkre a NAV elkezdte a legfrissebb rendeletnek megfelelő szoftverek kiküldését.
A szoftver megérkezését követő napzárás után megjelenik az „Új firmware letöltve, újraindítás szükséges” üzenet a kijelzőn. Ezután nincs más teendő, mint követni a kijelzőn megjelenő utasításokat. A frissítés kb. 5 percet vesz igénybe.
FIGYELEM, VÁLTOZÁS!
Napnyitás bizonylat kinyomtatása előtt a pénztárgép a következő fizetőeszközökből kér pénzbefizetést: készpénz, hitel, utalvány, valuta – készpénz (amennyiben legalább egy valuta engedélyezve van), így a kezelőnek azonnal lehetősége van összeget beütni és fizetőeszközt (pl. váltópénzt) betenni a kasszába, amennyiben van jogosultsága a művelethez. A befizetéshez adja meg az összeget, majd a RÉSZÖ. gomb lenyomásával tovább léphet! A pénzbefizetés folyamat a le nyíl billentyű megnyomásával átugorható.
A hatályos rendeletnek megfelelően a napi forgalmi jelentés előtt a pénztárgép automatikusan pénztárjelentés bizonylatot nyomtat. Ez a funkció nem inaktiválható és nem módosítható.
Amennyiben frissítés után "Blokkolt állapot" és "Incorrect ver. of TCU" hiba jelenik meg a kijelzőn, kérjük értesítse szervizpartnerét!
Az új kézikönyvek a weboldalunkról letölthetőek:
Rövidített kezelési útmutatók a honlapunkon szintén elérhetőek:
Üdvözlettel,
Montel Kft.
2018.09.13.
Felülvizsgálatok
A hatályos 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet alapján a pénztárgépek
éves felülvizsgálata kötelező. A felülvizsgálatot a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő
1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek.
Az éves felülvizsgálat során a szerviz
a) ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen,
b) ellenőrzi, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak,
c) szükség esetén kicseréli az AEE akkumulátorát.
A felülvizsgálat kötelező része lett a szervizes helyszíni vizsgálat, így már nem lehetséges a szervizben elvégezni a fenti tevékenységet!
Időpontkéréshez kérjük keressen minket elérhetőségeink egyikén:
Tovább
NAV tájékoztatás
A 8+1 legfontosabb dolog, amit érdemes tudni az online pénztárgép üzemeltetéssel kapcsolatban
Az utóbbi hetekben végzett fővárosi és balatoni ellenőrzéseken tapasztaltak nyomán nyolc pontban összegyűjtöttük azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyek ismerete segíti az online pénztárgépet használókat, hogy betartsák a vonatkozó szabályokat. A plusz egy tudnivaló pedig a mulasztás következményeire hívja fel a figyelmet.
Tovább
2018.08.15.
A montel kft-nek négy engedélyezett online pénztárgépe van!
Az MKEH (Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal) kiadta az engedélyt a Montel Kft. által forgalomba hozott MONTEL MINI H és MONTEL JOTA H valamint a MONTEL SENTO LIGHT típusú online pénztárgépekre is. A Montel Kft. engedélyezett pénztárgép típusai:
- MONTEL SENTO H, engedély száma: A003
- MONTEL SENTO LIGHT, engedély száma: A003
- MONTEL JOTA H, engedély száma: A010
- MONTEL MINI H, engedély száma: A007
RészletekAz 1991-ben alapított MONTEL Informatika Kft. ma a magyar infokommunikációs piac sikeres és elismert rendszerintegrátor vállalkozása.
A cég fennállásának első két évtizedében meghatározóan telekommunikációs, biztonságtechnikai és informatikai rendszerek tervezésével, megvalósításával, üzemeltetésével és karbantartásával állt az üzleti partnerek és a közszolgálati intézmények rendelkezésére.
2012-ben a MONTEL - a három működési területen összegyűlt tudás, szakértelem és tapasztalat felhasználásával - elkezdett online pénztárgépek fejlesztési és üzemeltetési kérdéseivel foglalkozni. Ehhez a feladathoz megnyert több olyan szakembert, akik ugyancsak egy-két évtizedes múltra tekintenek vissza a különböző pénztárgép rendszerek tervezése, üzemeltetése és szervizelése területén.
A cég filozófiája, hogy az online pénztárgépek üzemeltetőinek mind a hagyományos pénztárgép technológia, mind a kommunikációs technológia területéről együttesen kell támogatást kapniuk. Ezt kívánja biztosítani a MONTEL negyedik üzletága: az online pénztárgép forgalmazási, üzemeltetési és szervizelési üzletág.
A MONTEL jövőbeni célja több, megbízható online pénztárgép típus engedélyeztetése, és hozzájuk magas színvonalú szolgáltatások biztosítása leendő ügyfelei számára.