5. Piaci trendek, jelentősebb CRM szállítók
Az alábbi felsorolás azon cégeket tartalmazza, melyeknek Európában van képviselete, szállított rendszere. Nem tartalmazza az USA piacán tevékenykedőket.
Jelentősebb CRM szoftver rendszerek:
Oracle, Siebel, Clarify, Remedy*, SAP, Pivotal (kis- és középvállalkozásokra: Microsoft)
Jelentősebb Kontakt Center rendszerek:
Altitude*, Avaya, Cisco, Genesys*
Jelentősebb workforce management rendszerek:
BluePumpkin*, Q-Max, Avaya, TCS Management
Jelentősebb workflow rendszerek:
Microsoft, IBM Lotus-Notes, Novell, (Magyarországon: Click-On, e-Corvina, stb.)
Jelentősebb EAI/WS rendszerek:
IBM, BEA, Novell, Vitria
Jelentősebb Vezetői Információs és adatbányászatot támogató rendszerek:
SAP, JDEdwards, Cognos, CommShare, Oracle
A Gartner Group felmérése a teljes CRM megoldásszállítók piaci pozíciói alapján az alábbi eredményt mutatja:
Az ábra a nagyvállalati piacon lévő, legtöbb területet lefedő cégek közötti viszonyt mutatja. Jól látható a Siebel Systems kimagasló pozíciója, mind a Completeness of Vision (mennyire képes lefedni a CRM területeit), mind az Ability to Execute (amely területeken mint szállító megjelenik, milyen minőséget és funkcionalitást biztosít). Az is jól látszik, hogy nincs Challenger, azaz kihívó cég, tehát a Siebel piaci elsősége nem kérdéses.
Azonban meg kell jegyezni, hogy az ábra egy összesítés eredménye és nem jelenti feltétlenül azt, hogy minden esetben a Siebel nyújtja a legjobb megoldást.
Kifejezetten ez a helyzet akkor, amikor a magyarországi tudást és támogatást figyeljük, hiszen ekkor már csak és kizárólag nagyvállalatoknál az Oracle vagy az SAP, kis és közepes vállalatoknál a Microsoft CRM jöhet szóba - minden technológiai jellegzetességével együtt.